O nas
Przedszkole | Misja | Posiłki | Metody
Jesteśmy placówką działają na podstawie wpisu do rejestru Placówek Przedszkolnych dokonanego przez Kuratora Oświaty w Łodzi, co świadczy o spełnieniu przez nasze przedszkole szeregu restrykcyjnych wymagań m.in. Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w zakresie żywienia zbiorowego oraz Straży Pożarnej w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Nasze meble, wykładziny, zabawki, plac zabaw posiadają wszelkie wymagane atesty bezpieczeństwa.
Nasza placówka powstała w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 maja 2009r. (Dz. U. z 2009r. Nr 83, poz.693) w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania.
Realizujemy programy wychowania przedszkolnego:
-"Dzieciaki w akcji"'-3-latki
-"Dzieciaki w akcji" - 4-latki
-"Dzieciaki w akcji"- 5-latki
-"Dzieciaki w akcji" - 6- latki.
Prywatne przedszkole Okruszek to obiekt spełniający najwyższe wymogi bezpieczeństwa i wychowania najmłodszego pokolenia. Jesteśmy pewni, że wybierając nasze przedszkole dla swoich pociech, to bardzo dobry wybór.
W naszym przedszkolu znajdzie się miejsce dla 75 dzieci w wieku od 3 do 6 lat (istnieje również możliwość przyjęcia 2,5-latków). Dzieci w grupach - 25-oosobowych będą mogły uczyć się i bawić w nowych i nowocześnie wyposażonych salach edukacyjno-zabawowych. Do swojej dyspozycji będą miały również dużą, oddzielną świetlicę, która służyć będzie za stołówkę oraz salę organizowania występów, spotkań, przedstawień i innych ważnych imprez dziecięcych.
Oferujemy dzieciom:
* wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną prowadzącą zajęcia,
* funkcjonalne i estetyczne sale zajęć,
* nowoczesny i bezpiecznie urządzony, kolorowy plac zabaw z ogródkiem upraw prowadzonym przez dzieci,
* obszerną literaturę dla dzieci,
* nowoczesne pomoce dydaktyczne do zajęć.
Oprócz zajęć edukacyjnych przewidujemy organizację imprez okolicznościowych dla dzieci:
*Pasowanie na Przedszkolaka,
* Urodziny
* Dzień Babci i Dziadka,
* Dzień Mamy i Taty,
* Mikołajki, Gwiazdka,
* Pierwszy Dzień Wiosny i wiele innych.
Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach według potrzeb rodziców.
- Stwarzamy naszym wychowankom warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę możliwości i potrzeb.
- Kreujemy postawy aktywne i twórczo wspieramy działania dziecka w różnych dziedzinach aktywności.
- Rozbudzamy zainteresowanie otaczającym światem przyrodniczym, kulturowym i społecznym.
- Rozbudzamy wiarę dziecka we własną skuteczność.
- Pomagamy dzieciom w pozytywnym postrzeganiu siebie i rozumieniu swoich uczuć.
- Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo.
- Wdrażamy do zachowań społecznie akceptowalnych.
- Przygotowujemy dzieci do przeżywania sukcesu, jak i radzenia sobie z porażkami.
- Umożliwiamy rodzicom uczestnictwo w codziennym życiu przedszkolaków (imprezy okolicznościowe, zajęcia otwarte, zajęcia integracyjne dla dzieci i rodziców).
- Zapewniamy kontakt z przyrodą, sztuką i techniką.
- Propagujemy ekologiczne i zdrowe zasady żywienia.
- Poznajemy potrzeby i aspiracje edukacyjne dzieci.
- Wspieramy rozwój, na bieżąco diagnozując osiągnięcia wychowanków. W trudnych sytuacjach zwracamy się do specjalistów.
- Indywidualizujemy pracę z dziećmi, uwzględniając ich zainteresowania, zdolności i potrzeby, dzięki temu umożliwiamy każdemu dziecku osiągnięcie sukcesu.
- Stwarzamy warunki organizacyjne, materialne i programowe do rozwijania u dzieci zainteresowań.
Absolwenci naszego przedszkola:
- są aktywni, twórczy, chętni do działania,
- potrafią szanować siebie, są wrażliwi na potrzeby innych,
- mają ukształtowane poczucie własnej wartości,
- są dobrze przygotowani do następnego etapu edukacji.
W naszym przedszkolu dajemy dzieciom możliwość:
- poznawania i rozumienia siebie i świata,
- odnajdowania swojego miejsca w grupie rówieśniczej i otaczającej rzeczywistości,
- rozróżniania podstawowych wartości: dobra, miłości, przyjaźni,
- inicjowania zachowań proekologicznych,
- kreatywnego myślenia,
- nabywania umiejętności przez działanie.
Główne zadania przedszkola to:
- budzenie ciekawości otaczającym światem przez prowokowanie pytań i dostarczanie radości z odkrywania;
- tworzenie sytuacji pozwalających na poznawanie własnych możliwości dziecka i innych ludzi wynikających ze zróżnicowania płci, wieku, stanu zdrowia i doświadczenia;
- organizowanie działań umożliwiających poznawanie człowieka: postrzegam, myślę, czuję, działam;
- tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupienia uwagi na rzeczach i osobach;
- dostrzeganie i opisywanie różnic, podobieństw i relacji między przedmiotami i zjawiskami, stwarzanie okazji do porządkowania, klasyfikowania i liczenia;
- przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia, ocenianie zachowań służących i zagrażających zdrowiu;
- wspieranie samodzielnych działań dziecka;
- kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych oraz proekologicznych;
- tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Umożliwienie udziału w grach, zabawach ruchowych i gimnastyce;
- uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami;
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć;
- rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej.
Od początku dużą wagę przywiązujemy do racjonalnego i zdrowego żywienia dzieci z elementami ekologicznej żywności, korzystając z gospodarstw ekologicznych.
Przygotowanie posiłków odbywać się będzie w nowoczesnej kuchni spełniającej wszystkie wymogi Unii Europejskiej. Urozmaiceniem w naszym jadłospisie będą tradycyjne zupy mleczne. Zapewniamy również świeże i zdrowe wyroby piekarnicze z własnej piekarni.
W organizacji procesu edukacyjnego preferujemy różne twórcze formy i metody pracy sprzyjające aktywnemu myśleniu i działaniu dziecka. Wykorzystujemy elementy różnych koncepcji pedagogicznych:
- koncepcja pracy pedagogicznej Danuty Waloszek,
- koncepcja pedagogiki zabawy,
- koncepcja Marii Montessori,
- gimnastyka twórcza Karola Orfa i Rudolfa Labana,
- koncepcja ćwiczeń gimnastycznych Weroniki Sherbone,
- koncepcja ekspresyjnej metody A.M.Kniessów,
- muzykoterapia z wykorzystaniem koncepcji P.E. Dennisona,
- metoda "dobrego startu" wg opracowań Marty Bogdanowicz,
- techniki pracy Celestyna Freineta,
- elementy programu edukacji językowej dla dzieci od 3 roku życia Bronisława Rocławskiego.